مکانیکل سیل بلوز

مکانیکل سیل بلوز

مکانیکل سیل بلوز باید به صورت داخلی نصب گردند و برای سیالات تمیز استفاده شوند اگرچه مکانیکل سیل بلوز هیچگونه آب بند ثانویه لغزشی ندارند و نیروی گریز از مرکز نیز ذرات را به سمت قسمت درونی بلوز پرتاب می کند ولی نشتی باعث میشود بلوز ها از قسمت داخل جام شوند .

هنگام استفاده از مکانیکل سیل بلوز به صورت نصب خارجی در فشار های بیشتری از ۵۰ پوند بر اینچ مربع آب بند باید بالانس هیدرولیکی باشد . اگر چه مکانیکل سیل ها می توانند فشار ها را از هر طرف تحمل کنند . ولی حرکات نسبی بین سطوح ممکن است آب بند را بیشتر جا به جا کند و باعث باز شدن سطوح آب بندی شود .

مکانیکل سیل بلوز که از صفحات جوش شده به هم ساخته شده اند از نظر نیروی فشاری بالانس هستند و نیازی به پله دادن روی محور یا غلاف را ندارند فشار محفظه آب بندی اطراف قسمت بلوزی را احاطه می کند .وقتی که این فشار روی صفحات و ورق ها اعمال شود ، نیروی فشاری ایجاد خواهد کرد .مکانیکل سیل بلوز از یک آکاردئون لاستیکی فلزی یا تفلونی ساخته اند .
مکانیکل سیل بلوز از یک سری ورق یا صفحه تشکیل شده که در قسمت قطر داخلی و خارجیشان به یکدیگر جوش داده شده اند .

هر مجموعه از صفحات یک حلقه ( convolution) نامیده می شود . و هر حلقه اجازه می دهد تا به آب بند به اندازه مشخص حرکت محوری بدهد و تعداد بیشتر حلقه ها( برابر یک ضخامت معین ورق ) منجر به قابلیت بیشتر حرکت محوری آب بند خواهد شد . و در نتیجه مکانیکل سیل قادر است سایش سطوح حرکت محوری پمپ عدم دقت در نصب انبساط طولی محور و کجی شافت را بهتر تحمل کند .

مجموعه بلوزی چند وظیفه مختلف بر عهده دارد

۱. مانند یک فنر عمل کرده تا سطوح آب بندی را روی یکدیگر نگه دارد .
۲. به عنوان یک دیافراگم عمل کرده تا محفظه فشار را از محیط بیرون جدا کند .
۳. گشتاور را از محور به سطح آب بندی منتقل کند .

مکانیکل سیل می تواند بوسیله پیچ های تنظیم روی محور ثابت شود .این کار را همچنین می توان بوسیله غلاف های قلابدار که جایگزین غلاف محور می شوند .مکانیکل سیل هیچ گونه الاستومری لغزشی ندارد و بنابراین هیچ نیروی اصطکاکی روی محور وجود ندارد که باعث جدایی سطوح شود و سطوح همیشه باهم در تماس باقی می مانند . این بدان معناست که این آب بند ها نشتی نخواهند داشت . و به اندازه ای که در دیگر آب بندهای فشاری متداول است خراب نمی شوند .

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *