مکانیکال سیل تشتکی

مکانیکال سیل تشتکی ایمن‌ ترین و مقرون ‌به‌ صرفه‌ ترین فناوری، آب بندی تماسی است که معمولاً از مواد لب الاستومری یا پلی‌تترافلوئورواتیلن ساخته می ‌شود و در شرایط تهاجمی، مکانیکال سیل تشتکی ممکن است در معرض شکست زودرس به دلیل شرایط دویدن خشک پراکنده باشد و محیط های به شدت آلوده می توانند باعث سایش بیش از حد لبه آب بندی و سطح شفت شوند.

دومین فناوری آب بندی، مکانیکال سیل تشتکی معمولاً از یک روتور و استاتور ماشین‌کاری شده تشکیل شده است که با یک فلنج پیچی یا فشرده‌سازی حفظ می‌ شود. مکانیکال سیل تشتکی پرپیچ و خم معمولی برای غیر تماسی طراحی شده است و عملاً سایش اجزای داخلی سیستم آب بندی را از بین می برد و از طریق استفاده از مسیرهای عذاب آور و درگاه های تخلیه، آلاینده های خارجی قبل از ورود به حفره روانکاری خارج می شوند.

در طرف دیگر مکانیکال سیل تشتکی، روانکاری که به مجموعه مکانیکال سیل تشتکی می رود به سمت حفره روانکاری هدایت می شود تا از فرار آن به محیط خارجی جلوگیری کند و اگر آبگیر شود، این مکانیکال سیل تشتکی غیر تماسی به روانکاری اجازه می دهد تا از طریق مجموعه آب بندی مکانیکی جریان یابد و نشت کند و البته سومین فناوری آب بندی، مهر و موم مکانیکی، از سطوح بسیار سخت و ریز زمین را می توان در رابط دینامیکی استفاده می‌کند.

معمولاً توسط مکانیزم فنری بارگذاری می‌شود و در حالی که این نوع مکانیکال سیل تشتکی در محیط های تهاجمی (فشار بالا، درجه حرارت بالا، مواد ساینده شدید و غیره) بسیار موثر است، همچنین پرهزینه ترین است و علاوه بر این، برای تامین روانکاری سطوح دینامیکی ریز آسیاب شده، به یک چیدمان ظریف با یک سیال شستشو یا مانع نیاز دارد.

تا همین اواخر، تنها گزینه های مکانیکال سیل تشتکی موثر برای کاربردهای غرقابی که در آن سطح روغن بالاتر از پایین قطر سوراخ است، آب بند لبه تماسی یا آب بند مکانیکی بود و با این حال، یک فناوری ترکیبی جدید ترکیبی از قابلیت مکانیکال سیل تشتکی برای جلوگیری از آلودگی یک مهر و موم لابیرنتی است .

این مکانیکال سیل تشتکی به راحتی نصب می شود، فرسودگی شفت و سایر تجهیزات ناشی از آلاینده های تهاجمی را از بین می برد، در صورت چرخه کامل به عدم روانکاری می تواند به کار خود ادامه دهد و عمر مفید بیشتری را در مقایسه با عایق بندی و سیستم های آب بندی ارائه می دهد که یک چالش بزرگ در توسعه این آب بند جدید، فناوری مهر و موم تماس بود و مکانیکال سیل الاستومری اولیه به لبه آب بند اجازه می دهد تا روی یک لایه نازک روان کننده سوار شود.

هنگامی که مکانیکال سیل تشتکی به درستی و در حالت روغن کاری طراحی شود، یک پمپ هیدرو دینامیکی کوچک با عرض تقریبی 0.015 اینچ در رابط لب به شفت تشکیل می دهد که به طور مداوم روان کننده تازه را در زیر رابط لب به شفت به گردش در می آورد و به همین دلیل است که یک مکانیکال سیل تشتکی در حالت روغن کاری شده با آلودگی کم یا بدون آلودگی می تواند سال ها با سایش کم دوام بیاورد و در محیط های تهاجمی، الاستومر می تواند ساییده شود.

بنابراین گاهی اوقات به عنوان یک ماده جایگزین برای مقاومت در برابر سایش بهتر و ضریب اصطکاک کمتر برای شرایط کار خشک استفاده می شود و یک ماده پلاستیکی است که فاقد خواص الاستیک الاستومر است. این امر مانع از ایجاد ریز گرد های لازم برای ایجاد عمل پمپاژ هیدرو دینامیکی در رابط مکانیکال سیل تشتکی می شود و مکانیکال سیل تشتکی اجازه می دهد تا به طور موثر شرایط آب بندی و غبار روغن را آب بندی کند. به جای تکیه بر خواص الاستیک برای پمپاژ هیدرو دینامیکی، یک لبه تماس با هندسه خاص به آن اجازه می دهد تا در شرایط کار خشک بر روی شفت سوار شود.

یک محفظه دو مقعر بین سطوح تماس، اختلاف فشاری ایجاد می کند تا روان کننده را در پشت مکانیکال سیل تشتکی در هنگام غرقابی نگه دارد و این هندسه و سطح زمین دقیق، منجر به مکانیکال سیل تشتکی با کارایی بالا می شود و موم مکانیکی در هیدروکربن ها و خدمات شیمیایی مورد بحث قرار می دهد که در دم فلزی جوش داده شده از فنر مکانیکال سیل تشتکی استفاده نمی شود.

به جای آن از یک دم فلزی استفاده می شود که بارگذاری فنری لازم برای حفظ تماس صورت را فراهم می کند و بسته بندی محور پویا در امتداد شفت ندارد. این مکانیکال سیل تشتکی هیچ سایشی روی مسیر ایجاد نمی کرد و دم های فلزی متعادل هستند و قطعات کمتری دارند. سیستم های هم رفت حرارتی دوگانه (دوگانه) و سیل پشت سر هم به شکل دوگانه آرایش رو در رو قرار گرفته است در حالی که سیستم های آب بندی پشت سر هم به صورت سری متصل می شوند.