مکانیکال سیل بورگمن

مکانیکال سیل بورگمن

مکانیکال سیل بورگمن تقریبا در تمامی صنایع کاربرد دارد. در حقیقت هرجا که یک محور در حال چرخش باشد و مایع را حرکت دهد، مکانیکال سیل بورگمن نقش مهمی در آب بندی مایعات را ایفا می کند. در کل می توان گفت که یکی از قطعات اصلی هر الکترو پمپ سیل مکانیکی می باشد. و وظیفه آن جلوگیری از نفوذ آب به داخل موتور می باشد.

مکانیکال سیل بورگمن قسمتی است كه در حد فاصل بین برینگ ها و پروانه پمپ قرار گرفته است و از مهمترین قسمت های پمپ می باشد و وظیفه آن جلوگیری از ورود سیال به درون برینگ ها و شفت می باشد.

مکانیکال سیل بورگمن از جمله ایمن ترین قطعات صنعتی هستند که برای جلوگیری از نشت مایعات ، جامدات و گازها به بیرون از سیستم و در بر گیرنده آنها مورد استفاده قرار می گیرند که شامل دو سطح صاف ، یکی ثابت که بر روی کاسه پمپ و دیگری متحرک که بر روی محور گردش پمپ قرار گرفته می شود.

مکانیکال سیل بورگمن در دو نوع سرامیکی و وایتون تولید می‎شود. مکانیکال سیل بورگمن از شناخته شده ترین و پرکاربردترین سیل های مکانیکی موجود در بازار و صنعت به حساب می‎آیند که برای آب بندی انواع پمپ به کار می روند.

مکانیکال سیل بورگمن در نوع سرامیکی تا ۱۶ بار فشار و در مدل وایتون تا ۱۲ بار فشار را تاب می آورند. از سیل مکانیکی وایتون برای فعالیت هایی که دمای سیال در آنها بالاتر است استفاده می شود.

شرکت مکانیکال سیل بورگمن براساس نوع مصرف در صنایع مختلف آب بند مکانیکی را طراحی و تولید می نمایند. و این طراحی شامل نوع جنس بدنه و شکل ظاهری سیل می باشد. به طور کلی این دسته بندی ها را می توان به سیل همزن ها برای صنایع دارویی و شیمیایی، سیل های روغنی برای صنایع پتروشیمی، سیل های معمولی که بیشترین مصرف را در کاربرد های خانگی و کارگاهی دارند و …. که البته این نوع دسته بندی برای هر شرکت با نام جداگانه ای نامگذاری می شود. ولی به صورت کلی این می توان به همین موارد اشاره نمود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *