ساخت آب بند مکانیکی

ساخت آب بند مکانیکی

یکی از سیستمهای قدیمی ساخت آب بند مکانیکی پمپ های گریز از مرکز پکینگها بوده اند که استفاده از آنها به دلیل بروز مشکلاتی از جمله آسیب رساندن به شفت پمپ ، نیاز به سرویس زود هنگام پمپ به دلیل نشتی حاصل از خرابی پکینگ ها ، عدم آب بندی در دما ، فشار و سرعت های بالا و همچنین کاهش راندمان پمپ به دلیل اصطکاک زیاد بین شفت و پکینگ به مرور زمان کم رنگ تر شده است. با ساخت آب بند مکانیکی و استفاده از آنها برای آب بندی پمپ های گریز از مرکز مشکلات مربوط به پکینگ ها تا حد زیادی برطرف شده اند.

در این پایان نامه با توجه به مشکلاتی که واحد تصفیه و توزیع آب مجتمع فولاد مبارکه برای آب بندی پمپ مدل ۲۰۰DD45 توسط پکینگ داشتند ، آب بند مکانیکی مناسب برای جایگزینی با پکینگ های موجود روی پمپ بر اساس اصول طراحی آب بندهای مکانیکی ، طراحی می گردد .

 

در حقیقت با تغییر در طراحی سیستم آب بندی پمپ ، پمپی که قبلا توسط پکینگ ها و اغلب با مشکلات فراوانی آب بند می شد ، اکنون با ایجاد تغییر خلاقانه در سیستم آب بند مکانیکی و بدون کوچکترین تغییر منفی در کارکرد پمپ طراحی و ساخت آب بند مکانیکی می شود. بدنه آب بند مکانیکی طوری طراحی می گردد که آب بند مکانیکی بدون هیچ گونه تغییر در بدنه پمپ ، دقیقا در محل قرارگیری پکینگ ها نصب شود.

مکانیکال سیل ها یکی از حیاتی ترین و حساس ترین اجزاء پمپ های گریز از مرکز می باشند. که در صورت انتخاب و نصب صحیح می توانند در مدت زمان کارکرد خود کارایی بسیار خوبی داشته باشند. ساخت آب بند مکانیکی توسط پرتو سیل ایرانیان با کمترین هزینه انجام می گردد.طراحی و ساخت آب بند مکانیکی (سیل مکانیکی) با بالاترین کیفیت و مطابق کاربرد مورد نظر شما در پرتوسیل ایرانیان انجام می پذیرد.

پرتوسیل ایرانیان با چندین سال تجربه در طراحی و ساخت تجهیرات نفت و گاز، کلیه ی مراحل طراحی و ساخت آب بند مکانیکی را با توجه به کاربرد مورد نظر شما انجام می دهد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *