قیمت مکانیکال سیل

قیمت مکانیکال سیل ارزان

آب بند مکانیکی یا همان مکانیکال سیل یکی از قطعات صنعتی است که به عنوان یکی از ایمن ترین تجهیزات برای جلوگیری از نشت گازها، مایعات یا جامدات در دستگاه مورد نظر استفاده می شود، به طوری که اهمیت این قطعه زمانی مشخص می شود که ماده مورد نظر خورنده، خطرناک، گران قیمت، سمی، انفجاری و غیره باشد.

مکانیکال سیل معمولاً به عنوان یک قطعه حساس شناخته می شود و اگر این قطعه آسیب ببیند یا در پمپ ها مشکل داشته باشد، پمپ کاملاً آسیب دیده و از کار می افتد، بنابراین باید در انتخاب مکانیکال سیل مناسب برای پمپ ها نهایت دقت را به خرج دهید.

عوامل موثر در قیمت مکانیکال سیل

در انتخاب، خرید و فروش مکانیکال سیل باید به نوع مواد تشکیل دهنده اجزای این نوع مکانیکال سیل و کیفیت آنها توجه ویژه ای داشت، زیرا کیفیت مواد تشکیل دهنده این نوع مکانیکال سیل می تواند بر ویژگی های مختلف و همچنین قیمت آن تاثیر مستقیم داشته باشد. اجزای این مکانیکال سیل تاثیر مستقیمی بر قیمت این قطعه دارند زیرا باید هر دمایی از سیال را تحمل کنند تا دمای بالای سیال روی شکل و مقاومت این قطعات تاثیر نگذارد و آن را تغییر ندهد، علاوه بر این، این قطعات باید از استحکام مکانیکی خوبی نیز برخوردار باشند، زیرا این ویژگی باعث می شود که فشار سیال یا سرعت چرخش و موارد دیگر نتواند به این قطعات آسیب برساند.

اجزای مکانیکال سیل باید مقاومت مناسبی در برابر مواد مختلف از جمله مواد شیمیایی، مواد سمی و غیره داشته باشد که این امر بر قیمت سیل مکانیکی تاثیر می گذارد و باعث افزایش قیمت این قطعه کاربردی می شود. علاوه بر این افزایش تقاضای صنایع مختلف برای مکانیکال سیل قیمت نهایی این قطعه را افزایش می دهد.

انتخاب مواد اولیه برای ساخت این نوع مکانیکال سیل با توجه به ویژگی های سیال، استفاده از پمپ و مکانیکال سیل به کار رفته در آن و سایر موارد ضروری انجام می شود، بنابراین باید به این نکته نیز توجه داشت که کیفیت مواد اولیه در ساخت قطعات و اجزای مکانیکال سیل نیز می تواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد.

عوامل و موارد مختلفی وجود دارد که بر قیمت مکانیکال سیل تاثیر گذار است که بایستی هنگام انتخاب و خرید به آنها توجه کرد که این عوامل شامل مواردی مانند بررسی ساختار مکانیکی مکانیکال سیل و کنترل صحیح آن، تناسب سازه مکانیکال سیل با نوع سیال، شرایط کار و عملکرد پمپ، نوع طراحی محفظه آب بندی، بررسی نیروهای وارد شده بر سطوح ثابت و متحرک مکانیکال سیل و غیره می باشد. محیط زیست نیز بر انتخاب، خرید و قیمت فروش مکانیکال سیل تأثیر می گذارد زیرا یکی از مزایای این مکانیکال سیل که می تواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد عدم آسیب به محیط زیست و کاهش آلودگی با استفاده از این محصول می باشد.

این ویژگی به این دلیل است که میزان نشتی و هدر رفت مایع در این قسمت بسیار کم است و به همین دلیل مایع در محیط پخش نمی شود، همچنین قابلیت مکانیکال سیل بالا و هزینه های نگهداری آن کم است. ضمناً این نوع مکانیکال سیل برای انواع مایعات قابل استفاده بوده و از ویژگی های خوب این قطعه قابلیت خود تمیز شوندگی آن است، از این رو این قطعه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت بالایی برخوردار است که این عوامل می تواند باعث افزایش قیمت مکانیکال سیل شود.

نیز مکانیکال سیل قطعه ای است که از نشت مایعات، جامدات و گازها در سیستم های کاربردی جلوگیری می کند، بنابراین تعیین قیمت مکانیکال سیل یکی از موارد مهم در صنایع جدید می باشد. این مکانیکال سیل ها معمولاً از موادی مانند سرامیک/کربن، سیلیکون و سیلیکون/ویتون ساخته می شوند، بنابراین قیمت مکانیکال سیل ها تا حد زیادی به مواد و کیفیت آن بستگی دارد. مکانیکال سیل ها در بسیاری از شرایط عملیاتی مانند فشار بالا، درجه حرارت بالا و با انواع مایعات اعم از مایعات تمیز، مایعات سمی و خطرناک، رسوبات و مایعات کثیف و غیره مورد استفاده قرار می گیرند و قیمت مکانیکال سیل ها نیز به کاربرد آن بستگی دارد.

مشخصات فنی

مکانیکال سیل دارای یک قسمت ثابت و یک قسمت متحرک است و محل اصلی مکانیکال سیل بین این دو قسمت می باشد به طوری که مکانیکال سیل با استفاده از حلقه های کمکی مانند حلقه های V شکل یا آکاردئونی بر روی شفت نصب می شود و نیروی فشاری تولید شده توسط فنر در تماس با سطح ثابت مخالف است.

مشخصات فنی مکانیکال سیل مانند فشار کاری، دمای عملیاتی، سرعت محوری و سایر خواص ویژه نیز ممکن است بر قیمت مکانیکال سیل تأثیر بگذارد زیرا مکانیکال سیل که توانایی کار در شرایط سخت تر و خواص مقاومتی خاص را دارند، معمولا قیمت بالاتری نیز دارند. ذکر این نکته ضروری است که قیمت دقیق آب بند مکانیکی به موارد فوق و شرایط بازار بستگی دارد همچنین با توجه به تنوع کاربرد و مشخصات فنی مکانیکال سیل، قیمت این قطعه کاربردی بسیار متنوع و متفاوت است.

– جنس قطعه : جنس قطعه اولین عاملی است که در تعیین قیمت مکانیکال سیل موثر است به طوری که مواد مکانیکال سیل باید با سیالاتی که با آن متصل است سازگاری دشته باشد بنابراین، بر اساس کاربرد یک مکانیکال سیل، می توانید مواد مناسب را برای آن انتخاب کنید که در این زمان می توان قیمت آن را بر اساس نوع قطعه پیش بینی کرد. برخی از مکانیکال سیل از سرامیک و برخی دیگر از کربن، سیلیکون یا آهن ساخته شده اند.

– کیفیت قطعه : همچنین عوامل دیگری مانند کیفیت قطعه نیز در قیمت گذاری مکانیکال سیل دخیل هستند زیرا از آنجایی که مکانیکال سیل ها به طور مداوم در معرض سیالات هستند، کیفیت آنها در برابر سایش بسیار مهم است بنابراین هر چه مقاومت قطعه بیشتر باشد، قیمت مکانیکال سیل بالاتر خواهد بود. اما به صرفه تر خواهد بود.

– نوع قطعه : برخی از مکانیکال سیل ها به طور خاص برای اهداف خاصی طراحی و تولید می شوند و به این ترتیب در این کاربردهای خاص تعداد انتخاب کم است و باید از نوع خاص مورد استفاده کرد. در این شرایط قیمت قطعه بر اساس کاربری و جنس قطعه تعیین می شود.

– نوع محصول : مکانیکال سیل دارای انواع مخلفی مانند یک فنر، چند فنر، فنر موجی و سایر انواع مختلف می باشد که هر کدام کاربرد مختلفی در صنعت دارد بنابراین قیمت های متفاوتی دارد همچنین نوع برند محصول می تواند بر قیمت قطعه تأثیر بگذارد.

– تعداد سفارش : تعداد واحد یا همان تعداد سفارش مورد نیاز برای یک پروژه می تواند بر قیمت مکانیکال سیل تأثیر بگذارد، معمولا خرید به صورت عمده و برای تعداد واحدهای بیشتر دارای تخفیف است و قیمت پایین تری دارد.

– ابعاد و اندازه : با توجه به کاربرد وسیع انواع مکانیکال سیل در صنایع مختلف، این قطعه اندازه و ابعاد متنوعی در بازار دارد که هر ابعاد مختلف، قطر، فشار، درجه حرارت و سرعت متفاوتی دارد که می تواند بر قیمت قطعه تاثیر گذار باشد.

با توجه به اینکه این مکانیکال سیل ها از کیفیت بالایی برخوردار است و استفاده از آن بسیار بالاست، درخواست خرید آن به قدری افزایش یافته است که می توانید آن را با مقرون به صرفه ترین قیمت از مجموعه ما خریداری کنید بنابراین شما می توانید بهترین و باکیفیت ترین مکانیکال سیل را به صورت آنلاین از این مجموعه سفارش دهید تا در کمترین زمان ممکن به دست شما برسد. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید