کاربرد مکانیکال سیل پمپ

کاربرد مکانیکال سیل پمپ

استفاده از پکینگ به منظور ممانعت از خارج شدن مایع سیال تحت فشار درون پمپ به فضای بیرون انجام می شود . پکینگ در بیشتر اوقات در پمپ هایی که کار جا به جایی مایعات خورنده ای مثل گل یا دوغاب و در سرویس های فشار پائین استفاده می شود پکینگ ترکیبی است از یک سری حلقه های نرم و قابل انعطاف که محل قرارگیری آنها درون محفظه آب بندی پمپ می باشد. این حلقه های نرم و قابل انعطاف توسط عنصری به نام گلند که پیچ و مهره هایی سفت و محکم دارد ، فشرده می شوند. بر اثر این فشردگی قطر داخلی و خارجی این حلقه ها تغییر کرده و دیگر مایع سیال در اطراف شافت و محفظه آب بندی نشت نمی کند.

مکانیکال سیل یا همان نشت بند مکانیکی به منظور جا به جا نمودن مایعات سمی، گران قیمت و با درجه حرارت بالا در پمپ هایی که مخصوص دورهای بالا ساخته شده اند و در حالتی که مقصود کمترین میزان نشتی باشد ، به کار می رودمکانیکال سیل یا نشت بند مکانیکی دارای دو جزء اصلی می باشد که عبارتند از جزء متحرک که به همراه محور پمپ دوران می کند جزء ساکن که سوار بر روی بدنه پمپ می باشد.

پرتو سیل ایرانیان‌ در زمینه تعمیر و تعویض مکانیکال سیل پمپ‌ سانتریفیوژ فعالیت دارد. شناسایی اندازه پمپ ، پروانه ، مکش و تخلیه کمک چندانی نمی کند. پمپ ها در کاربردهای بسیار متنوعی قرار می گیرند. مکانیکال سیل پمپ‌ سانتریفیوژ بیش از پمپ برای کاربرد طراحی شود. تولید کنندگان پمپ چندین پیکربندی آب بند را در پمپ هایی که می فروشند قرار می دهند ، بنابراین مدل پمپ به تنهایی جواب نمی دهد