مکانیکال سیل بورگمن

مکانیکال سیل بورگمن

یک سیستم هم رفت حرارتی شامل یک مخزن تامین با گیج سطح مایع و خطوط ورودی و خروجی متصل به محفظه آب بندی است و یک دریچه در قسمت بالایی سیستم اجازه خروج هوا یا گاز از سیستم را قبل از راه اندازی می دهد که گرمای تولید شده مکانیکال سیل بورگمن به داخل سیال آب بندی جریان می یابد و همانطور که مکانیکال سیل بورگمن گرم تر و سبک تر می شود.

تمایل دارد به سمت بالا حرکت کند و توسط سیال خنک تر و سنگین تر که از مخزن تامین وارد حفره آب بندی می شود، جابجا می شود و طرح های آب بندی با مبدل حرارتی وجود دارند زیرا این مکانیکال سیل بورگمن اغلب در کاربردهایی که شامل مایعات سمی، قابل اشتعال، سرطان زا و سایر مایعات خطرناک است استفاده می شود، زیرا در صورت از کار افتادن مهر و موم اولیه، نشت در مهر و موم ثانویه وجود دارد. مهر و موم اولیه یک مهر و موم دوتایی و پشت سر هم می تواند توسط محصولی که از طریق یک خط بای پس از تخلیه پمپ تحویل داده می شود خنک و روانکاری شود.

خنک سازی و روانکاری مکانیکال سیل بورگمن را می توان با گردش القایی یا با همرفت حرارتی به دست آورد و در آب بندی دوتایی و پشت سر هم، آب بند ثانویه نشت آب بند اولیه را حفظ می کند و مگر اینکه به درستی تخلیه یا تهویه شود، این نشت باعث ایجاد فشار در حلقه خنک کننده سیال سد سیل ثانویه می شود.

در اینجا مکانیکال سیل بورگمن توسط همرفت حرارتی خنک می شود و در شرایط عملیاتی معمولی، آب بندی داخلی یا اولیه طوری طراحی شده است که فشار کامل محصول را تحمل کند و صفحه بیرونی یا مهر و موم ثانویه در یک سیال بافر مناسب در اتمسفر یا فشار بسیار کم کار می کند که اگر حرارت تولید شده توسط آب بند بیرونی زیاد باشد، معمولاً یک دستگاه پمپاژ یعنی حلقه پمپاژ برای ایجاد جریان از حفره مکانیکال سیل بورگمن از طریق مخزن تامین سیال بافر در یک حلقه بسته اضافه می شود.

در شرایط عملیاتی عادی، مکانیکال سیل بورگمن از سیستم از طریق روزنه ای در بالای مجموعه مخزن سیال بافر خارج می شود و سیستم مهر و موم پشت سر هم برای محصولاتی مانند وینیل کلرید، مونوکسید کربن، هیدروکربن سبک و طیف وسیع تری از سایر مایعات فرار، سمی، سرطان زا یا خطرناک است.

عایق بندی مکانیکال سیل بورگمن هم یخ زدگی هیدروکربن های سبک و سایر سیالاتی را که می توانند زیر نقطه انجماد جوی آب قرار گیرند را از بین می برد که پشت سر هم قابلیت اطمینان روی خط را افزایش می دهد. اگر خرابی مکانیکال سیل بورگمن روی یک قطعه حیاتی از تجهیزات رخ دهد، مهر و موم بیرون برد می تواند کار کند و می تواند تا زمانی که تعمیر و نگهداری تجهیزات برنامه ریزی شود، کار کند و سیستم هشدار می تواند ارائه شود که خرابی مکانیکال سیل بورگمن هنگامی که آب بندی اولیه از کار می افتد، افزایش فشار، سوئیچ فشار را فعال می کند.

فشار همچنین یک مکانیکال سیل بورگمن را در خط دریچه می بندد تا نشت آب بند اولیه در سیستم آب بندی ثانویه را مهار کند و این سوئیچ همچنین زنگ هشدار را به صدا در می آورد، پمپ های سیستم خاموشی، پمپ های یدکی را در خط می آورد و هنگامی که یک مکانیکال سیل بورگمن از کار می افتد، نشت رخ می دهد.

گزینه های زیادی برای مهار نشت در دسترس است این است که می توان از مهر و موم دوتایی یا پشت سر هم استفاده کرد، یا یک مهر و موم تکی را می توان تغییر داد تا دارای ویژگی دریچه و تخلیه برای جمع آوری نشتی باشد و یک دریچه و تخلیه را می توان با سوراخ کردن و ضربه زدن به دو دهانه به داخل حلقه بیرونی صفحه بی اثر ثابت روی هر مهر و موم داخلی اعمال کرد که بخار به سمت دریچه مکانیکال سیل بورگمن حرکت می کند.

وقتی مسیری با کمترین مقاومت برای خروج بخار از طریق دریچه و خروج مایع از طریق تخلیه، به جای در امتداد مکانیکال سیل بورگمن ایجاد شود برای مقاومت در برابر گشتاور بیشتر که می‌تواند در فشار بالا رخ دهد، مقاطع حلقه مهر و موم ضخیم ‌تر می ‌شوند، مکانیکال سیل بورگمن با سطوح نگهدارنده صافی را تضمین کنند.

توجه ویژه طراحی به آب بندی برای کاربردهای با سرعت بالا با سرعت شفت بیش از 4500 دور در دقیقه (23 متر بر ثانیه) داده شده است که بالاتر از این سرعت، نیروهای دینامیکی مکانیکال سیل بورگمن شروع به فراتر رفتن از محدودیت های واحد چرخشی معمولی می کنند و در چنین شرایطی نقش واحد ثابت و واحد دوار معکوس می شود. فنر ثابت می شود، بارگذاری یک درج ثابت به جای یک حلقه مکانیکال سیل بورگمن این حرکت مهر و موم ثانویه و پین محرک را کاهش می دهد که می تواند باعث سایش بیش از حد و آسیب های فرسایشی شود.