ساخت پمپ آب

ساخت پمپ آب

خواه در خانه ، اجاره و آپارتمان خود زندگی کنید ، برای زنده ماندن باید به طور منظم آب تأمین کنید. برای اکثر مردم ، آنها می بینند که آب در آشپزخانه ها ، دوش ها و باغ ها جاری است ، اما هرگز در مورد چگونگی رسیدن آب به خانه های آنها فکر نکرده اند. ساخت پمپ آب به دلیل نیاز مردم در زندگی روزمره به آب است، پمپ های آب وظیفه پمپاژ آب به مکان های مسکونی مردم را بر عهده دارند ، بنابراین ، اطمینان از دسترسی همه به آب تمیز و سالم.

ساختار پمپ آب

بدنه پمپ آب مجهز به یک سوراخ بخار و یک سوراخ آب است. سوراخ بخار باعث نفوذ فشار گاز اضافی از طریق درز مکانیکی می شود. سوراخ آب از مایع خنک کننده اضافی که از طریق درز مکانیکی تراوش می کند . هر دو سوراخ به عنوان ایمنی برای محافظت از شافت و تحمل آلودگی در ساخت پمپ آب درنظر گرفته میشود.

در ساخت پمپ های آب از پیستون یا توربین برای تولید خلا جزئی برای بیرون آوردن آب از چاه استفاده می کنند. سپس از همان پیستون یا توربین برای افزایش فشار آب استفاده می شود. این فشار به نوبه خود باعث خارج شدن آب از پمپ و پایین آمدن لوله ها می شود.

پمپ های آب چگونه کار می کنند؟

ساخت پمپ آب بگونه ای است که سبب میشود پمپ سانتریفیوژ با انتقال انرژی (تکانه زاویه ای) از پروانه چرخان به مایع که درون یک محفظه است کار کند. مایعات در امتداد محور خود به پروانه ای که به سرعت در حال چرخش است وارد می شود و توسط نیروی گریز از مرکز در امتداد محیط خود از طریق نوک های پره پروانه خارج می شود. عملکرد پروانه سرعت و فشار سیال را افزایش می دهد و همچنین آن را به سمت خروجی پمپ هدایت می کند.

در ساخت پمپ آب از چه اجزایی استفاده میکنند

در ساخت پمپ آب بدنه یا محفظه ، مورد خارجی پمپ آب است. این همان چیزی است که پروانه ، صدا و سایر قسمتهای داخلی را در خود جای داده است. در ساخت پمپ آب بدنه پمپ معمولاً از چدن ساخته می شود ، به دلیل هزینه های ساخت اقتصادی تر ، اما همچنین می تواند از فولاد ضد زنگ ، برنز ، پلاستیک یا مواد دیگر ساخته شود. هدف اصلی استفاده از بدنه درساخت پمپ آب قرار دادن کلیه قسمتهای داخلی کار پمپ است. مانند مورد رایانه ، از این نظر که تمام قطعات را درون خود نگه می دارد و به محافظت از آنها کمک می کند.

ولوت

ولت پمپ آب نوعی قیف منحنی است که در ساخت پمپ آب استفاده میشود و به درگاه تخلیه منتهی می شود و هرچه دورتر پهن می شود. این محفظه ای در اطراف پروانه است که مایع هنگام ورود به پمپ با آن تماس می گیرد. با ورود آب به ولت ، ولتاژ به کاهش سرعت / جریان آب یا مایع کمک می کند ، در حالی که فشار را افزایش می دهد ، که به تعادل فشار بر شافت پروانه کمک می کند. در ساخت پمپ آب ولت می تواند از چدن ، فولاد ، پلاستیک یا برنز ساخته شود.

پروانه

در ساخت پمپ آب پروانه می تواند از مواد مختلفی ساخته شود. متداول ترین آنها چدن ، برنز ، برنج ، فولاد ضد زنگ و پلاستیک است. از برنز و فولاد ضد زنگ بیشتر برای آب اقیانوس استفاده می شود ، در حالی که از فولاد مقاوم در برابر دما می توان برای آب سرد یا گرم استفاده کرد. از پلاستیک معمولاً برای مواد شیمیایی و سایر مایعات سوزاننده و خورنده استفاده می شود.

قدرت

در ساخت پمپ آب ، پمپ گریز از مرکز را می توان از منابع مختلف برق تأمین کرد. معمولاً انرژی آنها توسط یک موتور الکتریکی ، یک موتور مجهز به گاز یا دیزل یا یک موتور هیدرولیک تأمین می شود که همگی با رانندگی در شفت چرخش پروانه ، پمپ را تأمین می کنند.

شافت پمپ

قسمت مهم دیگر پمپ آب ، شافت پمپ است که همان چیزی است که پروانه بر روی آن سوار می شود.در ساخت پمپ آب شافت پمپ به موتور یا موتور متصل می شود و سپس پروانه را تغذیه می کند و باعث چرخش می شود. قسمت مهمی از شافت ، آستین شافت است که در ساخت پمپ غالباً از چدن ، استیل ضدزنگ یا برنز ساخته میشود که به قرار گرفتن بهتر پروانه در شافت و همچنین محافظت از شافت در برابر آسیب و پارگی کمک می کند.