تعمیر پمپ روغن داغ

تعمیر پمپ روغن داغ

در تعمیر پمپ روغن داغ باید به اجزا و قطعات اصلی تشکیل دهنده ساختار این تجهیز توجه شود. پروانه پمپ روغن داغ از لحاظ هیدرولیکی بالانس می باشد و به صورت یک سرآویز نصب می شود. محفظه حلزونی از نوع پایه دار می باشد و محفظه بلبرینگ بدون پایه می باشد .

در تعمیر پمپ روغن داغ با توجه به اینکه پمپ های روغن داغ در فرآیند کاری خود دارای شرایط خاص می باشند و با سیالات با دمای بالا در گستره 300 الی 360 درجه سانتیگراد کار می کنند، نحوه انتخاب مکانیکال سیل و محفظه آب بندی آنان مهم به نظر می رسد.

در عیب یابی و تعمیر پمپ روغن داغ معمولا یکسری مشکلات در کارکرد و ایرادات ظاهر می شوند مانند :

دبی و فشار روغن پایین
الکتروموتور داغ می کند
الکتروپمپ روغن داغ دارای لرزش و تکان های شدیدی است

پمپ روغن داغ اگر به صورت منظم سرویس شود و شرایط کاری سنگینی نداشته باشد ، خیلی کم دچار استهلاک میشود . با این حال تعمیر پمپ روغن داغ پس از مدتی نیاز پیدا میکند . تامین قطعات اصلی ، تجهیزات کافی و همچنین تعمیرکار ماهر لازمه تعمیر پمپ روغن داغ می باشد . که هم راستایی این موارد می تواند پمپ روغن داغ را برای مدتی طولانی به چرخه بازگرداند . از این حیث ، پرتوسیل ایرانیان توانسته با تقویت بخش کارگاهی و تولیدی خود گامی بلند در جهت ارائه خدمات و تعمیر پمپ روغن داغ و بسیاری از تجهیزات صنعتی اعم از تخصصی و معمولی را به چرخه بازگرداند .